ARTICLE
264
555ea970b390b1042b620842a45bbe1a
Tillbaka

EXPONERINGSDAGAR I ÖRKELLJUNGA

Under tre dagar i förra veckan fick butikerna i Örkelljunga handgripliga tips och råd om hur de bäst utnyttjar sina butiksytor och skapar inspirerande butiksmiljöer.
Från kommunen hade man undersökt intresset för att hjälpa ortens butiksägare att stärka sin position på den lokala marknaden, och jag fick frågan om jag kunde utbilda butiksägarna i detta.
På teorikvällen som hölls direkt efter stängning, fick man en genomgång av hur man bäst planerar sin butik, vilka ytor som är de allra bästa och hur man definierar dessa i sin egen butik, hur man på ett effektivt sätt skapar trafik till butiken och hur man arbetar med exponering i butik och skyltfönster.

De påföljande två dagarna fick sju olika butiker besök där vi tittade på butikens ytor, hur de utnyttjades idag och hur man skulle kunna utnyttja dem bättre. Placering av inredning och produkter, säljtorg och dess placering samt lite olika kanaler för att marknadsföra butiken. T ex användandet av skyltfönster.

De deltagande butikerna representerade ett flertal olika branscher såsom; barnkläder, damkläder, blommor, hälsokost, TV och Video, bokhandel, verktyg och biltillbehör samt en träningsanläggning.

Två fullspäckade dagar med mycket information och många frågor.
Kul, inspirerande och många intressanta möten med människor.

Posten senast uppdaterad kl.

51