Logga svart - Visual merchandiser utbildning

Visual Merchandising

Visual Merchandising är samlingsbegreppet för butiksupplevelse. Med en välplanerad butikslayout som har ett effektivt kundvarv, kreativa exponeringar som lyfter fram produkterna på bästa sätt och inspirerande miljöer får du kunden att trivas i butiken och att vilja komma tillbaka. Allt framtaget utifrån koncept, varumärke och sortiment, skapar den bästa plattformen för en optimal försäljning. Med mångårig erfarenhet av Visual Merchandising hjälper jag varje enskild kund att ta fram de bästa lösningarna för just dennes verksamhet.

Kontakta mig för Visual Merchandiser utbildning!

Skyltfönster

Det tar ca tre sekunder att fånga betraktarens intresse… En allt hårdare konkurrens ställer höga krav på att skyltfönstret är aktuellt, innovativt och har en egen identitet. Jag hjälper dig skapa skyltfönstret utifrån koncept, varumärke och målgrupp oavsett om du vill ha ett enstaka skyltfönster eller ett långsiktigt samarbete. 

Så här ser processen ut:
• möte med genomgång av vision, produkter, budskap
• presentation av idé/er
• sammanställning av slutlig idé
• förslag tas fram, presenteras i 3D
• godkännande av förslag
• genomförande av skyltfönster-display 

 

Butiksplanering & butikslayout

Med en väl planerad butik och en genomarbetad butikslayout skapas den bästa plattformen för försäljning. Här samverkar inredning, produkter och varugruppernas placering till att skapa en trivsam miljö där kunden gärna tillbringar sin tid. Det kan vara en helt ny butik eller en etablerad sedan många år.

Oftast är det budgeten som styr omfattningen. Det kanske krävs ett helhetsgrepp med en helt ny layout som innefattar även ny inredning eller endast en omdisponering av ytorna med befintlig inredning.

Butiksplanen presenteras i 2D med en skalenlig ritning. Butikslayouten presenteras i 3D med material inredning och produkter visualiserade. 

Två mannekänger - Visual merchandiser utbildning

Styling

Att styla något är mer än att bara ställa fram snygga produkter och lägga till några detaljer. Det krävs genomtänkta och medvetna val för att skapa en tilltalande miljö på bild eller i verkligheten.

Oavsett om det är ett varumärke, en trend eller en känsla som ska förmedlas.