Den fysiska butiken - en kanal för inspiration och upplevelse

Konkurrensen i handeln är stenhård där många olika försäljningskanaler med ett stort utbud gör att det fysiska butiksbesöket inte längre är det primära sättet att shoppa. Trots detta är många experter överens om att den fysiska butiken även i framtiden kommer att vara viktig och istället ett komplement till övriga kanaler. Det kommer dock att ställas större krav på den fysiska butiken att förhöja shoppingupplevelsen för kunden och inspirera till köp. Den här kursen fokuserar på hur du jobbar med den visuella kundupplevelsen i den fysiska butiken. Från sociala medier till butiken, skyltfönstret och vidare genom hela butiken med koncept, varupresentation och kundbemötande.

Kursinnehåll:

  • nuläget och framtiden för den fysiska butiken 
  • sociala medier
  • den 'sömnlösa' butiken 
  • den visuella kundupplevelsen
  • koncept
  • sortiment och målgrupp
  • butiken som upplevelse 
  • exponering & inspiration i butiken 
  • workshop/praktiskt arbete

Upplägg:

Det är en endags-kurs där vi startar dagen med en kort genomgång av kursens innehåll.
Vi går därefter igenom ovanstående punkter som varvas med arbetsuppgifter/diskussionsuppgifter. 
Praktiskt arbete ( om möjlighet finns ) under eftermiddagen. Vi avslutar med en gemensam genomgång av arbetet och möjlighet till frågor.

Ingår:

  • Kursdokumentation

Kontakt:

Maila till annica@dekko.se eller ring 073-964 46 09 för frågor samt offert.
Har du några önskemål gällande innehåll eller upplägg finns möjlighet att skräddarsy innehållet för just dina behov.

Nyhetsbrev

Prenumerera på mitt nyhetsbrev för att få löpande nyheter, tips, råd och inspiration!





Lämna följande fält tomt
Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter

804
819