Skyltfönstret - den tysta säljaren

Med den allt tuffare konkurrensen från olika digitala kanaler är skyltfönstret ett av butikens allra viktigaste marknadsföringskanaler. Det brukar kallas för "den tysta säljaren" som finns tillgänglig under dygnets alla timmar, årets alla dagar. Det innebär också att det är oerhört viktigt att utnyttja skyltfönstret på rätt sätt. Inte bara rätt vara vid rätt tillfälle utan att det också speglar butikens koncept och presenterar produkterna på ett tilltalande sätt. Den här kursen ger dig de grundläggande kunskaperna i hur du skapar proffsiga och säljande skyltfönster. Kursen innefattar hela arbetsprocessen från idéskapande, produktval, uppbyggnad, varuhantering, komposition och ljussättning.

Kursinnehåll:


  • grunderna i skyltfönster-exponering
  • komposition
  • produkter, färg & form
  • blickfång
  • material & rekvisita
  • ljussättning
  • praktiskt arbete

Upplägg:

Det är en en-dags kurs där vi startar med en kort genomgång av dagen. Därefter går vi igenom de teoretiska punkterna där deltagaren får alla kunskaper för att själv skapa ett skyltfönster.

Inför det praktiska arbetet får deltagaren en arbetsuppgift att utifrån angivna produkter, ett tema och material samt rekvisita skapa en idé på en skyltfönster-exponering. Vi går tillsammans igenom idén där deltagaren får feedback på idé, komposition mm. Dagen avslutas med att man praktiskt skapar skyltfönstret.

Ingår:

Kursdokumentation

Kontakt:

Maila till annica@dekko.se eller ring 073-964 46 09 för frågor samt offert

Nyhetsbrev

Prenumerera på mitt nyhetsbrev för att få löpande nyheter, tips, råd och inspiration!





Lämna följande fält tomt
Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter

804
818